Van een nare ervaring naar een goede ervaring

‘Excuses voor de nare ervaring’ staat op het kaartje van de bos bloemen.

De dag ervoor had ik gebeld naar de servicedesk van Ziggo Zakelijk voor hulp om een probleem op te lossen.

 

In mijn beste ‘geen technische know how’ over geïnstalleerde apparaten in mijn meterkast probeer ik het probleem uit te leggen. De telefoon staat op de speaker en dochterlief luistert toevallig mee hoe ik mij door de ‘ondervragingen’ heen worstel. Het gesprek wordt steeds vreemder en veranderd van toon. De, ahum, vriendelijke SERVICE desk meneer wordt nu verwijtend, ongeduldig en zelfs onbeschoft.

 

“Hier gaan we niet uitkomen” roept hij boos om mij vervolgens met het onopgeloste probleem te laten zitten. Verbouwereerd vraag ik hem mij door te verbinden met de afdeling opzeggingen.

 

Totaal van slag, en ja mijn tranen zitten dan wat hoog, krijg ik gelukkig een wel vriendelijke medewerker aan de lijn en wordt alles, hoppa, keurig in 5 minuten opgelost.

Ondertussen belt dochterlief, die alles stom verbaasd had aangehoord en dit niet tolereerde, om een klacht in te dienen! Resultaat een kleurrijke bos bloemen en een excuus briefje. (vandaar de foto want de bloemen zijn prachtig)

 

Wanneer je service verleent dan wil je mensen helpen, oplossingen aandragen en iedereen met een goed gevoel achterlaten toch? Ik heb het nog even opgezocht, ik belde met de expert service dienst. Mij achter laten met een nare ervaring?  Hoe vreemd is dat?!

 

Stel nou dat jij mij belt met een probleem en ik daar technische termen op loslaat zoals het sympathisch of parasympatisch zenuwstelsel, of over ongedifferentieerde bewegingen. Daarna laat ik merken dat het vreemd is dat je die termen niet kent. Vervolgens drop ik nog wat denigrerende opmerkingen, luister niet, draag geen oplossing aan en ik, de expert die jij belt omdat je mij vertrouwd wil dan de hoorn er op gooien … tja … zoiets … en o ja, je ook nog het gevoel geven dat je het zelf allemaal hebt veroorzaakt zodat je flink aan jezelf gaat twijfelen.

 

Wedden dat je dan ook naar de afdeling opzeggingen vraagt?

 

Mijn ‘experts service dienst’ zijn bewegingslessen waarmee je met een goed gevoel naar huis gaat. Verbeteren van pijnklachten, opladen, meer energie, vitaler voelen, ontspannen van nek, schouders en rug, een soort mini vakantie voor je lijf. Ik ben van de afdeling praktisch simpel en oplossingsgericht!

 

Wat heeft deze expert 🙂 les mij opgeleverd vraag je je af?

Naast nog meer inzicht en bewustzijn op het effect en belang van goede service kreeg ik voorval de inspiratie om te gaan schrijven. Jawel een eerste blog! (Voor degene die mij goed kennen een mijlpaal).

Kennelijk was het voor mij persoonlijk nodig om zo toe gesproken te worden voordat ik in actie kwam om de ‘nare ervaring zo om te zetten in een goede ervaring’.

 

Ik ben benieuwd hoe dat werk voor jou, hoe zie jij dit? Wat zet jou aan tot actie? Heeft dit blog jou iets heeft gebracht? Wil je dat met me delen?

Reactie schrijven

Commentaren: 0